Všeobecné Obchodní Podmínky

NATURPRIME VOP

Smlouva uzavřena na základě tohoto dokumentu se neeviduje (není dodatečně přístupná, uzavření smlouvy se potvrzuje údaji uvedenými v objednávce), uzavírá se konkludentním právním prohlášením a nepovažuje se za smlouvu uzavřenou v písemné formě. Jazykem smlouvy je čeština a neodkazuje na kodex chování. V případě dotazů týkajících se fungování internetového obchodu, objednávání a dodávání výrobků jsme vám k dispozici na výše uvedených kontaktních údajích.

Tyto VOP se vztahují na webové stránky poskytovatele služeb https://dolixir.cz ) a její subdomény. Tyto VOP jsou k dispozici na webových stránkách: https://dolixir.cz/vop.

Definice:

Uživatel: každá fyzická osoba, právnická osoba nebo organizace, která využívá služby poskytovaných poskytovatelem služeb na základě smluvního vztahu.

Spotřebitel: je každý člověk, který mimo rámec své podnikatelské činnosti nebo mimo rámec samostatného výkonu svého povolání uzavírá smlouvu s podnikatelem nebo s ním jinak jedná.

Podnikání: Podnikatel je fyzická nebo právnická osoba, která vykonává samostatně na vlastní účet a odpovědnost výdělečnou činnost živnostenským nebo obdobným způsobem se záměrem činit tak soustavně za účelem dosažení zisku

Poskytovatel služeb: fyzická nebo právnická osoba nebo organizace bez právní subjektivity poskytující služby informační společnosti, která poskytuje službu uživateli na základě smluvního vztahu.

1. INFORMACE O POSKYTOVATELI:

Poskytovatel služby: NaturPrime Hungary Kft.

Sídlo poskytovatele služeb (a místo vyřizování stížností): H- 1134 Budapešť, Váci út 47/B Ü-1.

Kontaktní údaje poskytovatele služeb, pravidelně používaná e-mailová adresa pro zákazníky: info@dolixir.cz.

IČ společnosti/registrační číslo: 01-09-331904

DIČ poskytovatele: HU26348483

Telefonní číslo: +420 234 094 701

Jazyk smlouvy: český jazyk

Název, adresa, e-mailová adresa poskytovatele služby pro ukládání dat: NetMasters Europe Kft. 4200, Hajdúszoboszló, Diószegi S. u. 5. szia@netmasters.hu.

 

2. ZÁKLADNÍ USTANOVENÍ:

2.1 Záležitosti neupravené těmito VOP a výklad těchto VOP se řídí zákonem č. 40/1964 Sb o Občanském zákoníku (dále jen “občanský zákoník”) a zákona č. 480/2004 Sb. o některých otázkách činnosti v oblasti elektronického obchodu a některých službách informační společnosti (dále jen “zákon o elektronickém obchodu”), jakož i zákon o ochraně spotřebitele č. 634/1992 Sb. o podrobných pravidlech smluv uzavřených mezi spotřebitelem a obchodníkem (dále jen “spotřebitelský zákon”). Speciální výrobky se řídí příslušnými právními předpisy. Kogentní ustanovení příslušných právních předpisů se vztahují i na smluvní strany bez zvláštního ustanovení.

2.2. Tyto VOP vstupují v platnost dne 13. června 2023 a zůstávají v platnosti až do odvolání. Veškeré změny těchto VOP zveřejní poskytovatel služeb na internetových stránkách. Registrovaní uživatelé nebo uživatelé, kteří již dříve objednávali na Webových stránkách, budou o změnách informováni e-mailem. Změny provedené v smlouvě nemají vliv na dříve uzavřené smlouvy, tj. nemají zpětnou účinnost.

2.3. Poskytovatel služeb si vyhrazuje práva týkající se Webových stránek, Informací a materiálů obsažených na těchto stránkách a šíření těchto obsahů. Uživatelé těchto stránek mají zakázáno upravovat jakékoli informace a obsah uvedený na stránkách, kopírovat je, šířit, přenášet, prodávat bez písemného souhlasu poskytovatele služeb je zakázáno.

2.4. Poskytovatel služeb neodpovídá za prodej nebo nákup produktů uvedených na jiných webových stránkách, které nejsou spojeny s poskytovatelem služeb a nejsou jím provozovány.

 

3. NÁKUP

3.1 Uživatel je povinen při používání/objednávání/předplatění služby uvést pravdivé údaje. V případě uvedení nepravdivých údajů nebo údajů nekompetetních osob při využívání/objednávání/předplatění služby uzavřená elektronická smlouva bude neplatná, nebo v případě že se jedná o zatajení jiné smlouvy, se práva a povinnosti stran budou posuzovat na základě zatajené smlouvy. Poskytovatel služby vylučuje svou odpovědnost, pokud uživatel využívá jeho služby jménem jiné osoby nebo s údaji jiné osoby.

3.2. Poskytovatel služeb neodpovídá za zpoždění dodávky svých produktů nebo za jiné chyby způsobené nesprávnými a/nebo nepřesnými informacemi poskytnutými uživatelem. Poskytovatel služeb však informuje uživatele, že po konzultaci s uživatelem a zjištění nesprávných údajů zadaných v objednávce může poskytovatel služeb provést dodatečné opravy, aby nedocházelo k problémům s fakturováním a dodáním.

 

4. VÝROBKY, SLUŽBY A KUPNÍ CENY

4.1. Naše produkty lze objednat online (v některých případech i telefonicky) v internetovém obchodě. Kupní ceny produktů jsou uvedeny v Kč (včetně zákonné 21% DPH), kupní cena ale nezahrnuje dopravní náklady a poplatky za platbu platební kartou. Žádné další náklady na balení nejsou účtovány, pouze v případě dárkového nebo speciálního balení.

4.2 Poskytovatel služeb uvede v internetovém obchodě název a popis výrobků spolu s fotografií (pokud jsou k dispozici).

4.3.

Poskytovatel služeb bude při stanovení akčních cen jednat v souladu s právem, s kupními a jednotními cenami produktů, dále podle pravidel nařízení směrnice č. 98/6/ES o ochraně spotřebitele při označování cen výrobků nabízených spotřebiteli.

4.4. Pokud bude v internetovém obchodě uvedena nesprávná cena, nebo kvůli systémové chybě bude uvedena cena “0” nebo “1” Kč, poskytovatel služeb si vyhrazuje právo na opravu a není povinen potvrdit objednávku, která obsahuje nesprávnou cenu. Má právo objednávku odmítnout a nabídnout novou a správnou cenu. Uživatel má právo novou nabídku odmítnout. V takovém případě bude uživatel po zjištění nebo opravě chyby neprodleně informován o nových údajích. Uživatel může následně objednávku potvrdit nebo odstoupit od smlouvy. Nesprávnou cenou se rozumí cena, kterou dodavatel neakceptuje. Podle zákona č. 40/1964 Sb o Občanském zákoníku (dále jen “občanský zákoník”) je smlouva uzavřena souhlasným projevem vůle smluvních stran. Pokud se smluvní strany nemohou dohodnout na podmínkách smlouvy, tj. pokud nedojde k oboustrannému souhlasu smluvních stran, smlouva nevznikne.

5. POSTUP OBJEDNÁVÁNÍ

5.1 Registrace v internetovém obchodě není nutná, Užívatel může objednávat i bez registrace.

5.2 Uživatel si může nastavit počet, kus/množství výrobků, které chce zakoupit.

5.3 Uživatel vloží vybraný produkt do nákupního košíku. Obsah nákupního košíku je možné zkontrolovat kliknutím na ikonu “košík”.

5.4 V dalším kroku si Uživatel vybere způsob dopravy a platby:

  • dobírka (v hotovosti nebo platební kartou)
  • online platba platební kartou
  • bankovní převod předem

Objednaný produkt bude doručen kurýrní službou PACKETA, takže pokud chcete platit na dobírku, zaplatíte konečnou částku kurýrní službě v hotovosti nebo platební kartou při převzetí objednaného produktu.

5.5 Přepravní ceny (ceny včetně DPH):

Cena doručení v České republice: 88 Kč s DPH, poplatek za dobírku je 20 Kč (při objednávce na dobírku se tedy platí celkem 108 Kč). O změnách a nových cenách Vás budeme neprodleně informovat v objednávkovém formuláři a v těchto VOP.

5.6. Celková cena zahrnuje všechny náklady a bude uvedena v přehledu objednávky a v potvrzovacím e-mailu. Kupující je povinen zkontrolovat při převzetí zásilky její obal a viditelně poškozenou zásilku rozhodně nepřebírat. V případě, že si kupující převezme viditelně poškozenou zásilku, porušuje tím kupní smlouvu a nese následky z toho plynoucí (prokázání poškození výrobku). Výrobek (výrobky) se doručuje/í/ v pracovních dnech mezi 8.00 a 17.00 hodinou.

5.7. Po zadání osobních údajů a po zkontrolování údajů uživatel objednává kliknutím na tlačítko “OBJEDNAT”. Uživatel může připojit připomínku ke své objednávce nebo nás e-mailem informovat o svých dalších přáních souvisejících s objednávkou.

5.8 . Odesláním objednávky vzniká Uživateli platební povinnost.

5.9. Oprava chyb: uživatel má možnost vrátit se před dokončením objednávky do předchozí fáze, kde má možnost na změnu údajů. Cena doručení v České republice: 88 Kč s DPH, poplatek za dobírku je 20 Kč (při objednávce na dobírku se tedy platí celkem 108 Kč) objednaných produktů. Pokud si Uživatel přeje odstranit produkty z košíka, klikně na tlačítko “X” “zrušit”. Během objednávání má Uživatel možnost opravit/vymazat zadané údaje.

5.10. Po zadání objednávky obdrží uživatel potvrzující e-mail. Pokud Uživatel neobdrží toto potvrzení v předpokládané lhůtě, nejpozději však do 48 hodin od odeslání objednávky, není povinen objednávku potvrzit, t.j. je zbaven smluvních závazků. Objednávka a potvrzení se považují za doručené poskytovateli služeb nebo uživateli v okamžiku, kdy je má k dispozici. Poskytovatel služeb vylučuje svou odpovědnost za doručení potvrzení, pokud se to nestane včas, z důvodu, že Uživatel při registraci uvedl nesprávnou e-mailovou adresu nebo nelze doručit poštu z důvodu plné schránky Uživatele.

5.11 Uživatel bere na vědomí, že automatické potvrzení uvedené v předchozím odstavci se považuje za uzavření smlouvy.

6. ZPRACOVÁNÍ A VYŘÍZENÍ OBJEDNÁVEK

6.1. Objednávky jsou zpracovávány v pracovní době a v pořadí, v jakém byly přijaty. Objednávky mohou být podány i mimo dobu uvedenou pro vyřízení objednávek; pokud je objednávka podána po pracovní době, bude vyřízena následující pracovní den. Zákaznický servis poskytovatele služeb elektronicky potvrdí, kdy vaši objednávku zpracuje.

6.2 Lhůta pro zpracování objednávky je 5 pracovních dnů ode dne uzavření smlouvy.

6.3 Na základě kupní smlouvy je Poskytovatel služeb povinen převést vlastnické právo k výrobku (výrobkům) a uživatel je povinen zaplatit kupní cenu a převzít objednaný výrobek (výrobky).

6.4 Nebezpečí škody přechází na uživatele v okamihu, kdy uživatel nebo jím určená třetí osoba převezme výrobek (výrobky).

6.5. Pokud Poskytovatel služeb nesplní svůj smluvní závazek, protože produkt(y) uvedený(é) ve smlouvě nejsou k dispozici, neprodleně informuje o tom uživatele, vrátí mu zaplacenou kupní cenu a zajistí, aby uživatel měl možnost uplatnit svá další práva v případě vadného plnění.

6.6. Poskytovatel služeb upozorňuje Uživatele na skutečnost, že pokud nepřevezme objednaný(é) produkt(y) (bez ohledu na způsob platby), porušuje tím Smlouvu a podle příslušných ustanovení Občanského zákoníku se Uživatel dostane do prodlení.

To znamená, že Poskytovatel služeb bude v souladu s pravidly jednatelství bez příkazu – pokud Spotřebitel neoznámí svůj úmysl odstoupit od smlouvy (a neinformuje nás o tom, zda si přeje objednaný(é) produkt(y) převzít) – účtovat Uživateli obvyklé náklady spojené se skladováním a dopravou (případně poplatek za dobírku) produktu(ů).

Upozorňujeme Uživatele, že Poskytovatel služeb se může obrátit na právníky za účelem uplatnění případných nároků vyplývajících z takového porušení smlouvy a Uživatel ponese veškeré další (právní) náklady (včetně poplatků za řízení o platebním rozkazu).

7. PRÁVO NA ODSTOUPENÍ OD SMLOUVY

7.1. Na základě směrnice Evropského parlamentu a Rady 2011/83/EU ze dne 25. října 2011 o právech spotřebitelů a zákona o ochraně spotřebitele č. 634/1992 Sb. o podrobných pravidlech smluv uzavřených mezi spotřebitelem a obchodníkem (dále jen “spotřebitelský zákon”) má spotřebitel právo odstoupit od smlouvy bez uvedení důvodu.

Spotřebitel má právo na odstoupení od kupní smlouvy nebo na vrácení zboží do 14 dnů od uzavření smlouvy a to v dalších případech:

a) v případě kupní smlouvy o prodeji zboží

aa) v případě výrobku,

ab) v případě prodeje více výrobků, pokud se dodání jednotlivých výrobků uskutečňuje v různou dobu, na naposledy dodaný výrobek,

(ac) v případě více položek nebo kusů zboží na naposledy dodané položky a kusy,

(ad) v případě, že se má výrobek dodávat pravidelně v rámci určitého období, na první dodání.

7.2. Spotřebitel může uplatnit své právo na odstoupení od smlouvy prostřednictvím prohlášení nebo vzorového formuláře pro odstoupení od smlouvy (dle nařízení vlády č. 363/2013 Sb., o vzorovém poučení o právu na odstoupení od smluv uzavřených distančním způsobem nebo mimo obchodní prostory a vzorovém formuláři pro odstoupení od těchto smluv).

7.3. Lhůta pro odstoupení od smlouvy uplyne 14 dní ode dne, kdy vy nebo vámi určená třetí osoba, která není dopravcem, fyzicky převezme zboží.

7.4. Spotřebitel může uplatnit právo na odstoupení od smlouvy i v období ode dne uzavření kupní smlouvy do převzetí zboží.

7.5. Náklady spojené s vrácením zboží nese Spotřebitel, nikoli Poskytovatel služeb.

7.6. Pokud si Spotřebitel uplatňuje právo na odstoupení od smlouvy, nevzniknou mu další náklady, kromě nákladů spojených s vrácením zboží.

7.7. Poskytovatel služeb vrátí Spotřebiteli kupní cenu, včetně nákladů, které mu vznikly v souvislosti s plněním smluvních povinností a to bez zbytečného odkladu, nejpozději však do čtrnácti (14) dnů ode dne oznámení o odstoupení od smlouvy uzavřené na dálku. Poskytovatel služeb má však právo odmítnout smluvní plnění.

7.8. Poskytovatel služeb vrátí platbu Spotřebiteli bankovním převodem, nebo jiným způsobem, se kterým Spotřebitel výslovně souhlasil; Spotřebiteli nevzniknou kvůli tomu žádný další náklady.

7.9. Spotřebitel se zavazuje, že zboží bez zbytečného odkladu, nejpozději však do čtrnácti (14) dnů ode dne, kdy došlo k odstoupení od smlouvy, zašle Poskytovateli služeb zpět.

7.10. V případě písemného odstoupení od smlouvy stačí, když Spotřebitel odešle oznámení o odstoupení od smlouvy do čtrnácti (14) dnů.

7.11. Má se za to, že Spotřebitel dodržel lhůtu, pokud vrátí nebo předá zboží (výrobky) před uplynutím 14-ti denní lhůty. Vrácení zboží se považuje za uskutečněné, pokud Spotřebitel vrátí výrobek(y) před uplynutím lhůty.

7.12. Spotřebitel nese pouze náklady spojené s vrácením zboží.

7.13. Poskytovatel služeb není povinen uhradit Spotřebiteli dodatečné náklady vyplývající z výběru jiného druhu dopravy než je nejlevnější typ standardního doručení nabízeného Poskytovatelem služeb.

7.14. Můžeme odmítnout vrácení peněz, dokud neobdržíme zboží zpět nebo dokud neposkytnete důkaz, že jste zboží odeslali zpět, podle toho, co nastane dříve.

7.15. Spotřebitel může odstoupit od smlouvy písemně zasláním oznámení o odstoupení na adresu Poskytovatele služeb (poštou nebo e-mailem, nebo prostřednictvím přiloženého formuláře) nebo telefonicky

. V případě oznámení podaného poštou se bere v úvahu datum odeslání, v případě oznámení e-mailem datum odeslání e-mailu a uplatňuje-li své právo telefonicky, tak datum telefonického hovoru. Spotřebitel může vrátit objednaný zboží poštou nebo kurýrem.

7.16. Zákon o ochraně spotřebitele č. 634/1992 Sb. o podrobných pravidlech smluv uzavřených mezi spotřebitelem a obchodníkem (dále jen “spotřebitelský zákon”) je k dispozici zde.

7.17. Směrnice Evropského parlamentu a Rady 2011/83/EU je k dispozici zde: https://www.eru.cz/smernice-evropskeho-parlamentu-a-rady-2011-83-eu.

7.18. Spotřebitel se může obrátit na Poskytovatele služeb i s dalšími stížnostmi, může tak učinit na některém z kontaktních údajů Poskytovatele uvedených v těchto VOP.

7.19. Právo na odstoupení od smlouvy se vztahuje pouze na Uživatele, kteří jsou podle Občanského zákoníku Spotřebitelé.

7.20. Právo na odstoupení od smlouvy se nevztahuje na podnikání, tzn. osobu, která jedná v rámci svého povolání, samostatné výdělečné činnosti nebo podnikatelské činnosti.

7.21. Postup při uplatnění práva na odstoupení od smlouvy:

7.21.1. Spotřebitel má právo odstoupit od smlouvy, ale musí o tom informovat Poskytovatele služeb na jeho kontaktech.

7.21.2. Spotřebitel své právo na odstoupení od smlouvy uplatňuje v termínu, pokud zašle oznámení o odstoupení od smlouvy ve lhůtě 14 dnů. V případě písemného oznámení o odstoupení od smlouvy stačí poslat oznámení do 14 dnů. Pokud Spotřebitel oznámí odstoupení od smlouvy poštou, bere se v úvahu datum odeslání dopisu na poště, v případě oznámení e-mailem se bere v úvahu datum odeslání e-mailu.

7.21.3. V případě odstoupení od smlouvy musí Spotřebitel bezodkladně, nejpozději však do 14 dnů ode dne oznámení o odstoupení od smlouvy vrátit objednané zboží na adresu Poskytovatele služeb nebo jej předat. Lhůta se považuje za dodrženou, pokud je zboží odesláno před uplynutím 14-ti denní lhůty (tj. nemusí být doručeno do 14 dnů). Spotřebitel nese náklady vzniklé v souvislosti s vrácením zboží v důsledku uplatnění práva na odstoupení od smlouvy.

7.21.4. Poskytovatel služeb však není povinen uhradit Spotřebiteli dodatečné náklady vyplývající z výběru jiného způsobu dopravy, než je nejlevnější obvyklý způsob dopravy zajištěný Poskytovatelem služeb. Spotřebitel může uplatnit své právo na odstoupení od smlouvy i v období ode dne uzavření smlouvy do dne převzetí zboží.

7.21.5. V případě objednání více výrobků, pokud se dodání každého výrobku uskuteční v jiném termínu, může zákazník uplatnit své právo na odstoupení od smlouvy do 14 dnů ode dne převzetí posledního dodaného výrobku nebo v případě výrobků sestávajících z více dávek nebo kusů ode dne převzetí poslední dodané dávky nebo kusu.

8. ZÁRUKA, GARANCE

Vadné plnění

Pokud nebude splněna některá z požadavek na kvalitu dle smlouvy nebo pravidel, považuje se to za vadné plnění Poskytovatele služeb. Právo z vadného plnění Spotřebiteli nenáleží, jakékoli ustanovení smlouvy uzavřené mezi spotřebitelem a podnikatelem, které se odchyluje od ustanovení této kapitoly týkajících se ručení za věcné vady a záruky v neprospěch spotřebitele, je neplatné.

Uživatelé, kteří jsou spotřebiteli ve smyslu Občanského zákoníku, mohou uplatnit několik záručních práv.

Ručení za věcné vady

8.1. Ve kterých případech má Uživatel právo na uplatnění záruky?

V případě vadného plnění ze strany Poskytovatele služeb může Uživatel uplatnit reklamaci vůči Poskytovateli v souladu s pravidly Občanského zákoníku.

8.2. Jaká práva má Uživatel při reklamaci věcné vady?

Uživatel může dle vlastní volby uplatnit tyto nároky: požadovat opravu nebo výměnu výrobku, kromě případů, kdy splnění nároku uživatele není možné nebo by pro společnost způsobila nepřiměřené náklady ve srovnání se splněním jiného nároku. Pokud opravu nebo výměnu nelze provést, může Uživatel požadovat o přiměřené snížení ceny nebo dokonce může odstoupit od smlouvy. Uživatel může své právo převést na jinou záruku, avšak náklady spojené s tímto převodem nese uživatel, ledaže je to opodstatněné.

Spotřebitel je také oprávněn požadovat snížení ceny nebo odstoupit od kupní smlouvy – podle závažnosti porušení smlouvy -, pokud

(a) dodavatel neprovedl opravu nebo výměnu zboží nebo odmítl uvést zboží do stavu v souladu se smlouvou;

(b) došlo k opakovanému neplnění smlouvy navzdory tomu, že dodavatel se pokusil zboží uvést do stavu v souladu se smlouvou;

(c) vada je tak závažné povahy, že odůvodňuje okamžité snížení ceny nebo okamžité ukončení kupní smlouvy, nebo

(d) dodavatel neuvedl zboží do stavu v souladu se smlouvou nebo je zřejmé, že se to nestane v přiměřené lhůtě nebo bez značné škody způsobené Spotřebiteli.

Pokud chce Spotřebitel odstoupit od kupní smlouvy z důvodu vadného plnění, a dodavatel neprokáže opak, za vadu odpovídá on.

Spotřebitel je oprávněn zadržet neuhrazenou část kupní ceny, a to podle závažnosti porušení smlouvy, do doby, než dodavatel splní své smluvní povinnosti.

Přiměřená lhůta pro opravu nebo výměnu zboží se počítá ode dne, kdy Spotřebitel oznámil vadu dodavateli.

Spotřebitel musí zajistit předání zboží dodavateli, aby mohla být provedena oprava nebo výměna.

V případě smlouvy uzavřené mezi Spotřebitelem a dodavatelem, musí dodavatel zajistit vrácení vyměněného zboží na vlastní náklady.

Snížení kupní ceny je přiměřené, pokud se částka rovná rozdílu hodnoty zboží, na které má Spotřebitel nárok v případě plnění smlouvy, a hodnoty zboží, které Spotřebitel skutečně obdržel.

Právo o ručení za věcné vady Spotřebitele vztahující se na ukončení kupní smlouvy lze uplatnit prostřednictvím právního prohlášení adresovaného dodavateli o rozhodnutí odstoupit od smlouvy.

Pokud se vadné plnění týká jen určité části zboží dodaného na základě kupní smlouvy a podmínky pro uplatnění práva na odstoupení od smlouvy existují, Spotřebitel může odstoupit od kupní smlouvy pouze v souvislosti s vadným zbožím, ale může odstoupit od smlouvy i v souvislosti s jakýmkoli dalším zbožím, nelze-li rozumně očekávat, že si Spotřebitel ponechá pouze zboží, které je v souladu se smlouvou.

Pokud Spotřebitel ukončí kupní smlouvu v celém rozsahu nebo ve vztahu k části zboží dodaného na základě kupní smlouvy, je povinen

a) vrátit zboží dodavateli na jeho náklady; a

(b) dodavatel je povinen vrátit Spotřebiteli kupní cenu zaplacenou za dané zboží, jakmile obdrží zboží nebo potvrzení o vrácení zboží.

8.3. Jaká je lhůta pro uplatnění reklamace?

Po zjištění vady je Uživatel (spotřebitel) povinen vadu neprodleně oznámit Dodavateli. Spotřebitel je povinen uplatnit právo z vady, která se vyskytne u zboží v době dvou měsíců ode dne zjištění vady. Záruka výrobce zaniká uplynutím lhůty dvou let od uvedení výrobku na trh. Uplynutím lhůty se nárok na záruku promlčuje (jeden rok v případě podnikání nebo použitých výrobků). V případě výrobků s datem spotřeby lze záruku uplatnit do konce doby spotřeby).

8.4. Vůči komu může Uživatel uplatnit svůj nárok na záruku v případě vady výrobku?

Uživatel může uplatnit nárok na záruku vůči Poskytovateli služeb.

8.5. Jaké jiné podmínky má uplatnění nároku na záruku (je-li Uživatel spotřebitelem)?

V rámci 1 roku ode dne smluvního plnění uplatnění Vašeho nároku na záruku nemá jinou podmínku než oznámení vady, pokud prokážete, že produkt, respektive službu poskytl dodavatel provozující internetový obchod. Po uplynutí 1 roku ode dne smluvního plnění je však již Vaší povinností dokázat, že Vámi zjištěna chyba byla přítomna již v době plnění.

Záruka na produkt

8.6. V jakém případě máte možnost uplatnit svůj nárok na záruku na produkt?

V případě vady hmotné věci (produktu) může Uživatel – dle vlastní volby – uplatnit záruku za vadu výrobku nebo nárok na záruku na produkt.

8.7. Jaká práva Vám náleží na základě uplatnění nároku na záruku na produkt?

V rámci nároku na záruku na výrobek může Uživatel požadovat výhradně opravu nebo výměnu vadného výrobku.

8.8. V jakém případě se výrobek považuje za vadný?

Produkt je vadný, pokud při uvedení na trh nesplňuje platné požadavky na kvalitu nebo nemá vlastnosti uvedené výrobcem v popisu produktu.

8.9. V jaké lhůtě můžete uplatnit svůj nárok na záruku na produkt?

Svůj nárok na záruku na produkt můžete uplatnit do dvou let od uvedení produktu na trh výrobcem. Po uplynutí této lhůty ztrácíte nárok.

8.10. Vůči komu a s jakými dalšími podmínkami můžete uplatnit svůj nárok na záruku na produkt?

Svůj nárok na záruku na produkt můžete uplatnit výhradně vůči výrobci nebo distributorovi hmotné věci. Vadu produktu musíte v případě uplatnění nároku na záruku na produkt dokázat Vy.

8.11. V jakém případě je výrobce (distributor) osvobozen od odpovědnosti v případě záruky na produkt?

Výrobce (distributor) je osvobozen od odpovědnosti v případě záruky na produkt, pokud může prokázat, že:

  • výrobek nevyrobil, respektive neuvedl na trh v rámci své podnikatelské činnosti, nebo

  • stav vědeckých a technických znalostí v době, kdy byl výrobek uveden na trh, nebyl takový, aby umožnil odhalit vadu, nebo

  • vada produktu vyplývá z právních nebo povinných úředních předpisů.

Výrobci (distributorovi) k osvobození od odpovědnosti stačí dokázat jeden důvod.

Upozorňujeme Vás, že na stejnou vadu nelze současně uplatnit nárok na záruku v případě výskytu vady výrobku a nárok na záruku na produkt. V případě úspěšného uplatnění záruky na produkt ovšem na vyměněný produkt, respektive opravenou část vůči výrobci již nelze uplatnit záruku v případě vady výrobku.

Odstoupení od smlouvy není možné v případě zanedbatelné vady.

9. POSTUP PŘI UPLATNĚNÍ REKLAMACE (UŽIVATEL JAKO SPOTŘEBITEL)

9.1. Společná dohoda spotřebitele a dodavatele se nesmí odchýlit od ustanovení nařízení v neprospěch Spotřebitele.

9.2. Spotřebitel je povinen prokázat uzavření smlouvy (fakturou nebo potvrzením o koupi).

9.3. Náklady spojené s plněním záruční povinnosti ponese Poskytovatel služeb (Občanský zákoník).

9.4. Poskytovatel služeb je povinen sepsát zápis o reklamaci nebo nároku na záruku Spotřebitele.

9.5. Poskytovatel služeb je povinen poskytnout spotřebiteli kopii zápisu a to prokazatelným způsobem.

9.6. Pokud se Poskytovatel služeb nemůže vyjádřit k plnění záruční reklamace v době jejího oznámení, poskytne své stanovisko Spotřebiteli do 5 pracovních dnů včetně důvodů zamítnutí reklamace a možnosti obrátit se na smírčí orgán.

9.7. Poskytovatel služeb uchovává zápis 3 roky ode dne jeho sepsání a předloží jej na žádost orgánu.

9.8. Poskytovatel služeb se bude snažit provést opravu nebo výměnu nejpozději do 15 /patnácti/ dnů. Pokud oprava nebo výměna trvá déle než 15 dní, informuje spotřebitele o předpokládaném čase opravy nebo výměny. Tyto informace se poskytují s předchozím souhlasem spotřebitele elektronickými prostředky nebo jakýmkoli jiným způsobem.

10. RŮZNÁ USTANOVENÍ

10.1. Dodavatel je oprávněn využít k plnění svých závazků služby zprostředkovatele. Plně odpovídá však za protiprávní jednání zprostředkovatele.

10.2. Pokud se některá část těchto VOP stane neplatnou nebo nevykonatelnou, platnost a vykonatelnost ostatních částí tím není dotčena.

10.3. Pokud Poskytovatel služeb neuplatní některé své právo vyplývající z těchto VOP, nepovažuje se to za vzdání se takového práva. Vzdání se práva je platné pouze v písemné formě. Pokud Poskytovatel služeb nedodrží striktně podmínky těchto VOP, to neznamená, že se vzdává svého práva dodržovat tyto podmínky i v budoucnosti.

10.4. Poskytovatel služeb a Uživatel se pokusí o mimosoudní urovnání.

10.5. Jelikož stránka může být navštěvována i z jiných zemí, uživatelé berou výslovně na vědomí, že rozhodným právem ve vztahu mezi uživatelem a poskytovatelem služeb je české právo. Je-li uživatel spotřebitelem, má výlučnou pravomoc ve všech sporech vyplývajících z této smlouvy podle příslušného nařízení občanského soudního řádu soud v místě bydliště žalovaného (spotřebitele).

10.6. Poskytovatel služeb neuplatňuje rozdílné podmínky týkající se platebních transakcí – v souvislosti s ním akceptovanými způsoby plateb – z důvodů souvisejících se státní příslušností, bydlištěm Uživatele, místem vedení bankovního účtu, sídlem poskytovatele platebních služeb nebo místem vydání bezhotovostních platebních nástrojů v rámci Evropské unie.

10.7. Poskytovatel služeb postupuje v souladu s Nařízením (EU) 2018/302 Evropského parlamentu a Rady o řešení neoprávněného zeměpisného blokování a dalších forem diskriminace založených na státní příslušnosti, místě bydliště či místě usazení zákazníků v rámci vnitřního trhu a o změně nařízení (ES) č. 2006/2004 a (EU) 2017/2394 a směrnice 2009/22/ES.

11. POSTUP UPLATNĚNÍ REKLAMACE (UŽIVATELÉ-SPOTŘEBITELÉ)

11.1. Poskytovatel služeb se snaží splnit všechny objednávky tak, aby zákazník byl co nejvíce spokojen. Reklamaci může Uživatel uplatnit u Poskytovatele služby e-mailem, písemně na poštovní adresu Poskytovatele nebo telefonicky.

11.2. Poskytovatel prošetří uplatněnou reklamaci bez zbytečného odkladu a v případě potřeby provede nápravu. Pokud zákazník nesouhlasí s postupem vyřízení reklamace nebo není-li možné reklamace okamžitě prošetřit, o vyřízení reklamace vydá Poskytovatel uživateli výstupní protokol, poskytovatel služeb zaznamená reklamaci a své stanovisko neprodleně, kupující obdrží kopii záznamu.

11.3. Poskytovatel služeb na písemnou stížnost odpoví písemně nejpozději do 30 dnů ode dne uplatnění reklamace. Uvede důvody zamítnutí reklamace. Poskytovatel služeb uchovává protokol o reklamaci a kopii odpovědi 3 roky. Na požádání je předloží orgánům.

11.4. Informujeme vás, že v případě zamítnutí stížnosti můžete reklamaci předložit orgánu veřejné moci nebo smírčímu orgánu, jak je uvedeno níže:

11.5. Spotřebitel má možnost obrátit se na subjekt mimosoudního řešení spotřebitelských:

Česká obchodní inspekce
https://www.coi.cz/

Evropská Komise –online
https://commission.europa.eu/live-work-travel-eu/consumer-rights-and-complaints/resolve-your-consumer-complaint_cs

11.6. V případě stížnosti má spotřebitel možnost obrátit se na následující smírčí orgány:

Česká obchodní inspekce
www.coi.cz.

11.7. Smírčí orgán má pravomoc řešit spotřebitelské spory mimosoudní cestou. Úkolem smírčího orgánu je pokusit se dosáhnout dohody mezi stranami, a pokud se to nepodaří, vynést rozhodnutí ve věci s cílem zajistit, aby práva spotřebitelů byla prosazována rychlým, účinným a hospodárným způsobem. Smírčí orgán poskytuje poradenství o právech a povinnostech Spotřebitele na žádost Spotřebitele nebo Poskytovatele služeb.

11.8. V případě přeshraničních spotřebitelských sporů v souvislosti s prodejem přes internet nebo se smlouvami o poskytování služeb přes internet mohou jednat všechny smírčí orgány provozované okresními obchodními a průmyslovými komorami (hlavního města), přičemž se zohledňují pravidla pravomoci stanovená v zákoně č. 634/1992 Sb. o ochraně spotřebitele.

11.9. Spotřebitel může uplatnit svou reklamaci na EU online platformě pro řešení sporů. Chcete-li získat přístup k této platformě, zaregistrujte se v systému Evropské komise kliknutím sem. Po přihlášení může spotřebitel následně podat stížnost prostřednictvím online webové stránky http://ec.europa.eu/odr.

11.10. Poskytovatel služeb má povinnost spolupracovat v rámci dohodovacího řízení. Spotřebitel požaduje o smírčí řízení. V této souvislosti je Poskytovatel služeb povinen zaslat svou odpověď smírčímu orgánu a zajistit účast osoby oprávněné jednat. Pokud sídlo nebo provozovna dodavatele není registrována v okrese komory příslušného smírčího orgánu, dodavatel je povinný zajištit možnost písemného urovnání v souladu se žádostí spotřebitele.

11.11. Pokud se Spotřebitel neobrátí na smírčí orgán nebo nebyl-li tento postup úspěšný, může se obrátit na soud. Pro zahájení soudního procesu se podává žaloba, která musí obsahovat následující informace:

  • příslušný soud;
  • jména, bydliště a označení smluvních stran a jejich zástupců;
  • právo, které má být vymáháno, s uvedením skutečností, na kterých se zakládá, a důkazů na podporu těchto skutečností;
  • údaje, ze kterých lze odvodit pravomoc a příslušnost soudu;
  • žádost o konečné rozhodnutí soudu.

K návrhu na zahájení řízení musí být přiložena listina nebo kopie listiny, která je základem reklamace a slouží jako důkaz.

 

12. AUTORSKÉ PRÁVO

12.1. Webové stránky https://dolixir.cz/  jsou chráněny autorským právem. Veškeré reprodukce, úpravy, překlady, uchovávání a zpracování obsahu či formy těchto webových stránek na jiných médiích, včetně jejich ukládání anebo zpracování elektronickými prostředky požívají ochrany dle autorského práva. Jakékoli použití či využití obsahu či formy těchto webových stránek, ať již zcela či z části, lze pouze s předchozím písemným souhlasem poskytovatele služeb. Uživatel si však může stáhnout VOP a Pravidla ochrany osobních údajů a uložit je v jakékoli formě bez splnění jakýchkoli podmínek nebo omezení.

12.2. Použít jakýkoli materiál z webových stránek https://dolixir.cz/ a databázi lze pouze písemným souhlasem a odkazem na tyto webové stránky.

12.3. Poskytovatel služby si vyhrazuje všechna práva na všechny prvky spojené s poskytovanou službou, jako např. název domény, z nich vytvořeny sekundární názvy domény a internetový reklamní povrch.

12.4. Je zakázáno adaptování nebo autentizace webových stránek https://dolixir.cz/ nebo jejich části; vytváření uživatelských ID a hesel podvodným způsobem; používání jakékoli aplikace, která by mohla webové stránky https://dolixir.cz/ a její části upravit nebo indexovat.

12.5. Webové stránky https://dolixir.cz/ jsou chráněny autorským právem. Bez předchozího písemného souhlasu poskytovatele služeb není povoleno je používat k jiným účelům než k odkazování.

12.6. Uživatel bere na vědomí, že Poskytovatel služeb má právo na uplatnění sankci v případě používání bez povolení. Výše pokuty je 4.000 Kč vč. DPH za obrázek a 1.400 Kč vč. DPH za slovo. Uživatel bere na vědomí, že tato pokuta není nepřiměřená a podle toho bude používat tyto stránky. V případě porušení autorských práv může Poskytovatel služeb použít notářské osvědčení o určitých skutečnostech, jehož náklady budou také účtovány na Uživatele, který porušil autorská práva.

13. OCHRANA OSOBNÍCH ÚDAJŮ

Pravidla ochrany osobních údajů našich webových stránek jsou k dispozici zde: https://dolixir.cz/ochranaosobnichudaju

V Budapešti, 13. června 2023.

Vzorový formulář pro odstoupení od kupní smlouvy

(vyplňte a pošlete pouze v případě odstoupení od smlouvy)

Adresát: NaturPrime Hungary Kft., 1134 Budapešt, Váci út 47/B Ü-1,
info@dolixir.cz
+420 234 094701

Níže podepsaný/á, prohlašuji, že uplatňuji své právo na odstoupení od kupní smlouvy/ukončení smlouvy v případě následujícího výrobku/výrobků:

Datum objednávky / datum přijetí:

Jméno spotřebitele(ů):

Adresa spotřebitele(ů):

Podpis spotřebitele(ů): (v případě písemného oznámení):

Datum: